Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti etické výchovy ve skautském prostředí
FOLDYNOVÁ, Judita
Práce se zabývá možnostmi etické výchovy ve skautském prostředí. Nejprve tedy popisuje skautskou myšlenku, např. principy skautingu, skautské hodnoty, zákon, slib a také etickou výchovu. Dále se zabývá vznikem a vývojem skautingu u nás a ve světě a hlavními představiteli. Následně popisuje konkrétní skautskou činnost, která se uskutečňuje v rámci malých skupinek i velmi početných skupin, v místním, ale rovněž také v celosvětovém měřítku. Konají se setkání stejného věku, ale také všech generací. Na několika životních příbězích z období totalitního režimu je demonstrována odvaha a věrnost skautskému slibu. Pomocí rozhovorů a dotazníku je vytvořen obraz toho, jak vnímají skauting jeho členové, co si na něm cení, co je naučil, zda jim pomáhá zvládat těžkosti a také je prostor pro kritiku současného skautského dění. Celkově skýtá skauting mnoho možností, jak na jednotlivce i společnost eticky působit a jak se pokusit udělat svět alespoň trochu lepším. Umožňuje výchovu k opravdovému lidství, pomáhá člověku v boji s konzumismem a individualismem.
Výchova a vzdělávání v organizaci Junák - český skaut, z.s. v porovnání se základními školami v Milevsku
SAMCOVÁ, Kateřina
Tato práce porovnává výchovu a vzdělávání v organizace Junák - český skaut, z.s. se základními školami v Milevsku. Popisuje skautskou výchovnou metodu s jejími principy. Hodnotí, jak místní středisko této organizace reaguje na školní vzdělávací program vybraných škol. Po základním představení organizace, o které se píše v této práci, je popsána skautská výchovná metoda, která je při práci v organizace důležitá. Následuje porovnání výchovy a vzdělávání dětí na příslušných základních školách v Milevsku. V závěru je zhodnocení provázanosti výchovy v Junáku se školním vzdělávacím programem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.